Zwiększ siłę o 20% natychmiast!

Aby osiągnąć efekt zwiększenia skurczu mięśnia podczas wykonywania swojego ulubionego ćwiczenia na siłowni i natychmiastowo zwiększyć siłę o 20% zastosuj następujące „sztuczki” nazywane także niekiedy "technikami wysokiego napięcia":

  • Podczas wyciskania sztangi ściśnij ją dłońmi jak najmocniej potrafisz. Doprowadzi to do większego skurczu mięśni pomocniczych i niejako rozprzestrzenienia się wygenerowanego napięcia do mięśni głównych.
  • Robiąc przysiady ściśnij pośladki tak mocno jak tylko potrafisz (wyobraź sobie, że trzymasz pomiędzy nimi kartkę papieru, której nie wolno ci wypuścić) oraz mięśnie brzucha – poczujesz natychmiastowy przypływ dodatkowej mocy.
  • Podczas uginania ramion na modlitewniku jednorącz zaciśnij wolną rękę w pięść. Ściskaj pięść tak mocno aż poczujesz dodatkowe napięcie wszystkich mięśni przenoszące się także i na pracujący biceps drugiej ręki.
  • Robiąc pompki na podwyższeniu, pompki z obciążeniem albo inne utrudnione pompki (np. pompki na jednej ręce) zaciskaj palce dłoni tak jakbyś chciał wbić je w ziemię. Dodatkowo wygenerowane napięcie pozwoli wykonać ci więcej powtórzeń.

Wymienione techniki wysokiego napięcia mogą być użyteczne w sytuacji, w której potrzebujesz natychmiastowego, krótkotrwałego przyrostu siły, np. w sytuacji egzaminu sprawnościowego lub gdy bijesz osobisty rekord.

Pamiętaj, że techniki wysokiego napięcia możesz wykorzystywać w prawie wszystkich rodzajach ćwiczeń, musisz jedynie pamiętać o wygenerowaniu napięcia pośladków, brzucha i uścisku dłoni w odpowiednim momencie. Przykładowo podczas ćwiczenia podciągania na drążku zaciśnij pośladki, napnij brzuch i z całej siły zaciśnij dłonie podczas unoszenia ciała przez 1-2 sekundy. Dodatkowa moc pozwoli wycisnąć ci o 1-3 powtórzeń więcej niż zazwyczaj.

Powodzenia!