Co jest lepsze – kulturystyka czy powerlifting?
Aby odpowiedzieć sobie na pytanie jaki rodzaj ćwiczeń jest dla mnie lepszy – czy ćwiczenia typowo kulturystyczne czy ćwiczenia w stylu powerliftingu – należy przede wszystkim... »
Mięśnie szkieletowe człowieka
Jak sprawić, by mięśnie rosły
A więc podjąłeś decyzję, że chcesz mieć większe mięśnie. Chcesz nabrać masy, stać się silniejszym lub po prostu lepiej wyglądać i prezentować się na plaży w nadchodzące wakacj... »
Czy bieganie pomaga w odchudzaniu
Trening biegowy przez wiele osób uważany jest za cudowne panaceum na otyłość, pozwalające na zrzucenie tkanki tłuszczowej w krótkim czasie. Zwłaszcza teraz, gdy zima dobiega k... »
Suplementacja okołotreningowa w treningu kulturystycznym
Dieta bogata w białko, węglowodany i inne składniki odżywcze to absolutna konieczność podczas budowania masy mięśniowej i pracy nad umięśnioną sylwetką. Jednak często suma skł... »
Jak biegać w zimie
Zima w pełni, za oknem minusowe temperatury i nie zanosi się na poprawę pogody. Wytrawny biegacz jednak pragnie biegać przez cały rok, tak więc nie straszne mu zimowe temperat... »
Włókna mięśniowe szybkokurczliwe i wolnokurczliwe a rozwój masy mięśniowej
Każda osoba poważnie myśląca o treningu na siłowni i rozbudowie masy mięśniowej powinna poznać podstawy anatomii z zakresu budowy mięśni, a zwłaszcza poznać różnicę pomiędzy w... »
Jeszcze słówko o odważnikach kettlebell
Osoby, które bacznie przyglądają się rozwojowi rynku fitness na świecie i w Polsce z pewnością zauważyły, że od kilku lat trwa prawdziwy boom na odważniki kulowe kettlebell. K... »
Ograniczam kalorie, ale nie mogę schudnąć. Dlaczego?
Wiele osób odchudzających się ulega niebezpiecznej modzie drastycznego cięcia kalorii w celu szybkiego zrzucenia zbędnych kilogramów. Zwłaszcza teraz, gdy zbliżają się w... »
Dieta dla leniwych czyli jak odchudzać się w prosty sposób
"Chcę zrzucić kilka kilogramów, ale nie chce mi się liczyć kalorii." "Za dużo ważę, ale kocham jedzenie i nie chcę się głodzić." Tego typu stwierdzenia pasują do większ... »
Jak powinno wyglądać idealne śniadanie
Jak wszyscy wiemy śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Prawidłowo skomponowane śniadanie nie tylko da ci energię do szybkiego porannego startu, ale także spr... »
Aby szybko schudnąć ćwicz rano przed śniadaniem
Jak dowiedli badacze z Uniwersytetu Northumbria poranne ćwiczenia kardio na pusty żołądek to bardzo efektywny sposób na spalanie tłuszczu, znacznie skuteczniejszy niż in... »
Monotonna dieta może być skutecznym sposobem odchudzania
Czy zastanawiałaś się kiedyś, dlaczego odchudzanie przychodzi ci z takim trudem? Czy powodem twoich ciągłych porażek w odchudzaniu jest podjadanie smakołyków i nieumieję... »
Białko to najważnieszy budulec ciała zapewniający regenerację mięśni i zd...
W poprzednim artykule z cyklu ABC Odchudzania omówiliśmy zagadnienie ujemnego bilansu energetycznego, którego zastosowanie w diecie pozwala na skuteczne odchudzanie. W n... »

Czy wiesz, że...

Siła mięśnia nie zależy od jego rozmiaru
Czy wiesz, że siła mięśnia nie zależy od jego rozmiaru, ale przede wszystkim od zdolności do jego napięcia? To dlatego dwuboiści, pomimo często mniejszych rozmiarów, są znacznie silniejsi od... więcej »
Pozbędziesz się krępujących gazów po zjedzeniu fasoli
Czy wiesz, że pozbędziesz się krępujących gazów po zjedzeniu fasoli jeśli dzień wcześniej ją namoczysz a następnie dokładnie opłuczesz z wody, w której była moczona? Płukanie usuwa galaktocukry... więcej »
Przyjmując węglowodany lepiej odżywiasz organizm
Czy wiesz, że po każdym treningu powinieneś przyjąć solidną dawkę węglowodanów, aby spowodować wyrzut insuliny do krwi? Insulina sprawi, że składniki odżywcze z pożywienia, w tym aminokwasy czy... więcej »
Rozciąganie po treningu doda ci gibkości
Czy wiesz, że rozciągając mięśnie po każdym treningu zwiększysz gibkość i sprawisz, że będziesz lepiej czuł się we własnym ciele przez cały dzień? Wiele osób odpuszcza sobie rozciąganie po... więcej »
Przetrenowanie jest częstą przyczyną zatrzymania postępów w treningu
Czy wiesz, że przetrenowanie jest jedną z najczęstszych przyczyn zahamowania postępów w treningu siłowym i przyrostach masy? Zwłaszcza niedoświadczeni i początkujący adepci sportu szybko... więcej »
Soja znajduje się w większości wędlin
Czy wiesz, że soja dodawana jest obecnie do większości wędlin czy pasztetów jako tańszy od mięsa wypełniacz? Jeśli lubisz mięsko bez niespodzianek to wybieraj nieprzetworzone kawałki mięsiwa i... więcej »
Alkohol utrudnia odchudzanie
Czy wiesz, że alkohol zaburza gospodarkę hormonalną (obniża poziom wolnego testosteronu), spowalnia proces trawienia i przyswajania składników odżywczych oraz hamuje metabolizm? Ponadto... więcej »
Rozciągając mięśnie unikniesz zakwasów po treningu
Czy wiesz, że rozciągając mięśnie po każdym treningu unikniesz dokuczliwych zakwasów następnego dnia i lepiej przygotujesz mięśnie do regeneracji? Dlatego po każdej sesji treningowej poświęć 5-... więcej »
Gotowana marchew tuczy
Czy wiesz, że gotowana marchew ma znacznie wyższy indeks glikemiczny niż marchew surowa? Jeśli się odchudzasz to zastąp gotowaną marchewkę surową - nie dość, że jest dietetyczna to jeszcze... więcej »
Ćwiczenie na bezdechu podwyższa ciśnienie
Czy wiesz, że trenując na bezdechu niepotrzebnie podwyższasz ciśnienie tętnicze, co w ekstremalnych przypadkach może być niebezpieczne dla twojego zdrowia? Dlatego ćwicząc z ciężarami czy... więcej »