Co jest lepsze – kulturystyka czy powerlifting?
Aby odpowiedzieć sobie na pytanie jaki rodzaj ćwiczeń jest dla mnie lepszy – czy ćwiczenia typowo kulturystyczne czy ćwiczenia w stylu powerliftingu – należy przede wszystkim... »
Mięśnie szkieletowe człowieka
Jak sprawić, by mięśnie rosły
A więc podjąłeś decyzję, że chcesz mieć większe mięśnie. Chcesz nabrać masy, stać się silniejszym lub po prostu lepiej wyglądać i prezentować się na plaży w nadchodzące wakacj... »
Czy bieganie pomaga w odchudzaniu
Trening biegowy przez wiele osób uważany jest za cudowne panaceum na otyłość, pozwalające na zrzucenie tkanki tłuszczowej w krótkim czasie. Zwłaszcza teraz, gdy zima dobiega k... »
Suplementacja okołotreningowa w treningu kulturystycznym
Dieta bogata w białko, węglowodany i inne składniki odżywcze to absolutna konieczność podczas budowania masy mięśniowej i pracy nad umięśnioną sylwetką. Jednak często suma skł... »
Jak biegać w zimie
Zima w pełni, za oknem minusowe temperatury i nie zanosi się na poprawę pogody. Wytrawny biegacz jednak pragnie biegać przez cały rok, tak więc nie straszne mu zimowe temperat... »
Włókna mięśniowe szybkokurczliwe i wolnokurczliwe a rozwój masy mięśniowej
Każda osoba poważnie myśląca o treningu na siłowni i rozbudowie masy mięśniowej powinna poznać podstawy anatomii z zakresu budowy mięśni, a zwłaszcza poznać różnicę pomiędzy w... »
Jeszcze słówko o odważnikach kettlebell
Osoby, które bacznie przyglądają się rozwojowi rynku fitness na świecie i w Polsce z pewnością zauważyły, że od kilku lat trwa prawdziwy boom na odważniki kulowe kettlebell. K... »
Ograniczam kalorie, ale nie mogę schudnąć. Dlaczego?
Wiele osób odchudzających się ulega niebezpiecznej modzie drastycznego cięcia kalorii w celu szybkiego zrzucenia zbędnych kilogramów. Zwłaszcza teraz, gdy zbliżają się w... »
Dieta dla leniwych czyli jak odchudzać się w prosty sposób
"Chcę zrzucić kilka kilogramów, ale nie chce mi się liczyć kalorii." "Za dużo ważę, ale kocham jedzenie i nie chcę się głodzić." Tego typu stwierdzenia pasują do większ... »
Jak powinno wyglądać idealne śniadanie
Jak wszyscy wiemy śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Prawidłowo skomponowane śniadanie nie tylko da ci energię do szybkiego porannego startu, ale także spr... »
Aby szybko schudnąć ćwicz rano przed śniadaniem
Jak dowiedli badacze z Uniwersytetu Northumbria poranne ćwiczenia kardio na pusty żołądek to bardzo efektywny sposób na spalanie tłuszczu, znacznie skuteczniejszy niż in... »
Monotonna dieta może być skutecznym sposobem odchudzania
Czy zastanawiałaś się kiedyś, dlaczego odchudzanie przychodzi ci z takim trudem? Czy powodem twoich ciągłych porażek w odchudzaniu jest podjadanie smakołyków i nieumieję... »
Białko to najważnieszy budulec ciała zapewniający regenerację mięśni i zd...
W poprzednim artykule z cyklu ABC Odchudzania omówiliśmy zagadnienie ujemnego bilansu energetycznego, którego zastosowanie w diecie pozwala na skuteczne odchudzanie. W n... »

Czy wiesz, że...

Korzystanie z sauny zmniejsza bolesność mięśni
Czy wiesz, że korzystanie z sauny zmniejsza obolałość po treningu i zakwasy? Po skorzystaniu z sauny wejdź do lodowatej wody lub skorzystaj z zimnego prysznica aby obkurczyć mięśnie. Rosyjska... więcej »
Przetrenowanie jest częstą przyczyną zatrzymania postępów w treningu
Czy wiesz, że przetrenowanie jest jedną z najczęstszych przyczyn zahamowania postępów w treningu siłowym i przyrostach masy? Zwłaszcza niedoświadczeni i początkujący adepci sportu szybko... więcej »
Pozbędziesz się krępujących gazów po zjedzeniu fasoli
Czy wiesz, że pozbędziesz się krępujących gazów po zjedzeniu fasoli jeśli dzień wcześniej ją namoczysz a następnie dokładnie opłuczesz z wody, w której była moczona? Płukanie usuwa galaktocukry... więcej »
Spalisz tłuszcz leżąc przed telewizorem
Czy wiesz, że długotrwałe ćwiczenia aerobowe o niskiej intensywności, takie jak bieganie, znacznie gorzej spalają tkankę tłuszczową niż intensywny trening interwałowy (HIIT)? Piętnastominutowy... więcej »
Rozciąganie po treningu doda ci gibkości
Czy wiesz, że rozciągając mięśnie po każdym treningu zwiększysz gibkość i sprawisz, że będziesz lepiej czuł się we własnym ciele przez cały dzień? Wiele osób odpuszcza sobie rozciąganie po... więcej »
Błonnik pomaga schudnąć
Czy wiesz, że błonnik spożywany regularnie stabilizuje poziom glukozy we krwi poprzez spowolnienie wchłaniania składników z pożywienia oraz oczyszcza przewód pokarmowy i poprawia perystaltykę... więcej »
Alkohol utrudnia odchudzanie
Czy wiesz, że alkohol zaburza gospodarkę hormonalną (obniża poziom wolnego testosteronu), spowalnia proces trawienia i przyswajania składników odżywczych oraz hamuje metabolizm? Ponadto... więcej »
Rozciągając mięśnie unikniesz zakwasów po treningu
Czy wiesz, że rozciągając mięśnie po każdym treningu unikniesz dokuczliwych zakwasów następnego dnia i lepiej przygotujesz mięśnie do regeneracji? Dlatego po każdej sesji treningowej poświęć 5-... więcej »
Tłuszcz w diecie jest potrzebny
Czy wiesz, że łyżeczka zdrowego tłuszczu, takiego jak oliwa z oliwek, dodana do twojej ulubionej sałatki sprawi, iż zawarte w niej witaminy będą łatwiej przyswajane przez organizm? Bez tłuszczu... więcej »
Kortyzol jest twoim wrogiem
Czy wiesz, że kortyzol, zwany również "hormonem stresu", może powodować katabolizm mięśni i otyłość, zwłaszcza w okolicach brzucha i twarzy? Aby temu zapobiegać staraj się trzymać poziom... więcej »