Trening funkcjonalny z odważnikiem kettlebell

Jak widać wyprawa do lasu to nie tylko zbieranie grzybów czy spacer z psem. Przy odrobinie inwencji można wykonać w lesie wszechstronny trening funkcjonalny w stylu CrossFit z wykorzystaniem odważnika kulowego kettlebell.

Autor niniejszego filmu w żartobliwy sposób przybliża nam zasady treningu z odważnikiem kulowym jako alternatywy dla tradycyjnego treningu na siłowni, koncentrującego się głównie na modelowaniu sylwetki i zwiększaniu rozmiaru mięśni. Tutaj widzimy całkowicie inne podejście do tematu treningu i podkreślenie wagi siły funkcjonalnej, ogólnej sprawności, eksplozywności i wytrzymałości.

 

Na trening ten składają się następujące ćwiczenia:

  • Wciąganie ciężaru pod górę wyrabiające szybkość i wytrzymałość
  • Podrzut odważnika (kettlebell jerk)
  • Rzut odważnikiem wyrabiający eksplozywność
  • Rwanie odważnika (kettlebell snatch)
  • Spacer z odważnikiem w pozycji rack
  • Spacer z odważnikiem w pozycji nad głową
  • Wykroki z odważnikiem w pozycji rack
  • Uginanie ramion (trening bicepsów)
  • Wyciskanie na klatę (trening klatki piersiowej).

Zapraszamy do obejrzenia filmu.