Nadrzut oburącz odważnikiem (kettlebell double clean)

Zasady wykonywania tego ćwiczenia są identyczne jak przy nadrzucie jednorącz, dlatego nie będziemy tutaj szczegółowo ich opisywać, a skoncentrujemy się wyłącznie na różnicach pomiędzy oboma ćwiczeniami.

Pozycja wyjściowa i przebieg ćwiczenia

Ułożenie ciała do pozycji startowej w dla nadrzutu oburącz jest identyczne jak przy nadrzucie jednorącz z tą różnicą, że pomiędzy nogami umieszczone są dwa odważniki.

Rozpocznij od poderwania odważników z ziemi i pozwól im poszybować do tyłu zachowując proste plecy, a następnie dynamicznym eksplozywnym ruchem „wystrzel” je do góry.

Gdy odważnik mija linię pasa obniż łokcie i wśliźnij się pod kettle w identyczny sposób jak robiłeś to podczas nadrzutów jednorącz.

Kontynuuj pozwalając odważnikom poszybować w dół pomiędzy kolanami.

Ważne uwagi podczas wykonywania nadrzutów kettlebell oburącz

  • Zachowaj wszystkie wskazówki odnośnie bezpieczeństwa dla nadrzutów jednorącz.
  • Bardzo ważną rzeczą przy wykonywaniu nadrzutów oburącz jest zadbanie, aby nie uderzać odważnikami o siebie (na wysokości rączki). Ale jeśli już do tego dojdzie to uważaj, aby nie zmiażdżyć sobie palców.
    Dla bezpieczeństwa nie chwytaj rączki zaciśniętą dłonią, ale pozwól jej spoczywać w zagłębieniu pomiędzy kciukiem a palcem wskazującym dłoni pozostawiając dłoń otwartą.

Co dalej

Kiedy opanujesz już nadrzuty odważnikiem oburącz (double kettlebell clean) możesz przejść do bardziej zaawansowanego ćwiczenia oburącz jakim jest high-pull oburącz lub nawet rwanie oburącz (double kettlebell snatch).