Monotonna dieta może być skutecznym sposobem odchudzania

Wieloletnie obserwacje osób będących na diecie oraz badania dietetyków udowodniły, że wprowadzenie monotonii do jadłospisu i ograniczenie składników spożywczych dopuszczalnych w diecie przynosi znakomite rezultaty u osób, które nie są w stanie utrzymać dyscypliny żywieniowej.

Brak urozmaicenia w diecie i ograniczenie liczby spożywanych produktów prowadzi bowiem do obniżenia poziomu przyjemności czerpanej z jedzenia, a w konsekwencji do zmniejszenia ogólnej ilości przyjmowanego pokarmu.

Przy odpowiednim doborze produktów, zapewniającym dostarczanie organizmowi wszystkich niezbędnych składników odżywczych i jednoczesnym ograniczeniu wachlarza produktów powodujemy, że nie sięgamy już tak chętnie po jedzenie i przyjmujemy go zdecydowanie mniej niż w sytuacji, gdy podczas każdego posiłku mamy na talerzu nową, pysznie doprawioną potrawę.

Zatem gdy jesteś na diecie skomponuj swój jadłospis tak, aby nie był zbytnio smaczny, zapewniał podaż wszystkich niezbędnych składników odżywczych takich jak węglowodany, białka, tłuszcze i mikroelementy oraz trzymaj się zasady, aby przez cały okres diety spożywać stale te same, wybrane produkty. Unikaj także przyprawiania jedzenia, zwłaszcza nie stosuj soli, która podkreśla smak jedzenia – bez takiego urozmaicenia smak potraw pozostanie „płaski” i nie będzie zachęcał cię do spożycia ich w większej ilości.