Jeszcze słówko o odważnikach kettlebell

Tak naprawdę kettle jako przyrząd do treningu znane są już od kilku stuleci. Początkowo używane były jako przyrząd do odmierzania wagi płodów rolnych, jednak z czasem rolnicy zaczęli je wykorzystywać także do treningu umilając sobie długie zimowe wieczory gdzieś hen, na odludziu w głębi Rosji.

Dzięki takim trenerom jak Pavel Tstatsouline czy Steve Cotter moda na kettle dotarła także na zachód – najpierw do USA, potem do Europy zachodniej i wreszcie do Polski. Dziś coraz więcej osób uprawiających fitness, siłaczy czy adeptów sztuki walki wykorzystuje to nieskomplikowane urządzenie do urozmaicenia swojego treningu.

Zastanówmy się zatem, dlaczego kettle stały się tak popularne w każdym niemal rodzaju treningu.

Kettle to nie kolejna przejściowa moda jak bosu czy hot-steppery. To sprawdzona przed wiekami metoda treningu, która nigdy się nie zestarzeje.

Najlepsza metoda treningu to stymulacja całego ciała.

Najważniejszą zaletą treningu kettlami jest fakt, że dostarczają nam stymulacji zarówno siłowej jak i oddechowo-krążeniowej. Ponadto ćwiczenia z odważnikami angażują praktycznie całe ciało (nie ma tutaj mowy o izolacji grup mięśniowych), co oznacza pełniejszy trening w krótszym czasie.

Oczywiście kulturyści będą tutaj niepocieszeni, ale przecież nie można zadowolić każdego, prawda?

Jeśli odważniki trafią w doświadczone ręce to stają się nieocenionym przyrządem do ćwiczeń. Wyrabiają żylastą siłę funkcjonalną, niezłomną moc, wytrzymałość i dają „parę”, jakiej nigdy nie da ci standardowy trening na siłowni.

Kształt kettla i niesymetrycznie umiejscowiony środek ciężkości wymuszają pracę wielu mięśni stabilizujących, koordynację wzrokowo-ruchową i wytężoną pracę przede wszystkim mięśni tułowia i pleców.

To właśnie dlatego trening kettlami może być zbawienny dla osób cierpiących na bóle kręgosłupa związane z siedzącym trybem życia i brakiem ruchu. Wzmocnienie mięśni pleców i mięśni brzucha poprzez trening odważnikami jest w stanie zahamować albo nawet odwrócić niekorzystne procesy degradacji mięśni w obrębie pleców i zdecydowanie łagodzić bóle powstałe z powodu osłabienia mięśni w tym obszarze.

Doskonałe narzędzie treningowe dla mężczyzn i kobiet.

Kettle to nie tylko hardkorowy przyrząd do ćwiczeń „dla prawdziwych twardzieli”. Odpowiednio dobrany ciężar pozwala ćwiczyć jednakowoż skutecznie osobom w każdym wieku, każdej płci i o dosłownie każdym poziomie zaawansowania.

Nie ma znaczenia czy jesteś doświadczonym atletą czy księgową, która od wielu lat nie ćwiczyła.

Tak naprawdę liczą się jednie chęci do treningu. Oczywiście bardzo ważnym jest ćwiczenie pod okiem doświadczonego instruktora, który nie tylko zadba o odpowiedni dobór ciężaru, ale także nauczy cię krok po kroku jak bezpiecznie i z pełną efektywnością przeprowadzać trening kettlebell.