Jak jeść gdy się odchudzam, żeby nie być głodnym?

  1. Pij dużo wody i zielonej herbaty

    Zaparz termos zielonej herbaty i popijaj ją przez cały dzień. Smakuje wybornie i wspomaga odchudzanie. Ponadto miej przy sobie dużo niegazowanej wody mineralnej. Aby się odchudzić potrzebujesz dużo płynów. 4-5 litrów dziennie nie będzie żadną przesadą. Herbata i woda doskonale niwelują uczucie głodu, ponieważ wypełniają żołądek.

    Jeżeli jesteś fanem kawy to też sobie jej nie odmawiaj. Zawarta w niej kofeina skutecznie tłumi głód i napędza cię do wytężonej pracy. Zapomnij jednak o słodzonych napojach czy cukrze w herbacie. Wyobraź sobie, że napoje gazowane to takie cukierki w płynie. A przecież nawet dziecko wie, że od cukierków schudnąć się nie da.

  2. Jedz w regularnych odstępach czasu. Podziel swoje końskie racje na mniejsze tak, aby zjadać sześć posiłków dziennie.

    Jeżeli jesz rzadko to twój organizm otrzymuje sygnał, że pożywienia jest mało, a więc nadmiar niezużytej energii trzeba zmagazynować by była dostępna później. Jeśli twoje porcje są solidne, to też ilość niezużytej energii będzie duża a wytworzona w tym czasie insulina zadba o to, by nadmiar energii odłożył się w postaci tłuszczu na ciele. Dlatego jedz często, ale zdrowo i małymi porcjami.
    Batonika zastąp bananem, croissanta z czekoladą pełnoziarnistą kanapką z wędzonym łososiem a na obiad zjedz gotowanego kurczaka z ryżem zamiast schabu z ziemniakami.
    Im jest później, tym zjadaj mniej. Ostatni posiłek w ciągu dnia powinien być naprawdę lekki i powinieneś go spożyć najpóźniej 3 godziny przed snem tak, aby kładąc się do łóżka odczuwać lekkie ssanie w żołądku. Bardzo ważne jest, aby nie najadać się na noc, ponieważ podczas snu metabolizm radykalnie spowalnia i niespalona energia zostaje przetworzona w tłuszcz.

  3. Jedz błonnik.

    Kupuj produkty bogate w błonnik. Błonnik pęczniejąc pod wpływem wody wypełnia żołądek zmniejszając uczucie głodu oraz reguluje i usprawnia trawienie.

  4. Wcinaj zdrowe przekąski.

    Zapomnij o czipsach, wafelkach, batonikach, croissantach z czekoladą i paluszkach. Zastąp je suszonymi jabłkami, ananasami, bananami, surowymi orzechami i marchwią.

  5. Raz w tygodniu pozwól sobie na to, co tylko chcesz.

    Nie możesz morzyć się głodem! Życie to nie tylko ciągła praca i zmartwienia, dlatego powinieneś też coś z niego mieć! Dlatego raz w tygodniu pozwól sobie na swoje ulubione smakołyki. Bez żadnych ograniczeń.
    Zasada raz w tygodniu jest bardzo ważna w odchudzaniu, ponieważ dzięki niej nie będziesz odczuwał pokusy sięgnięcia po niezdrową przekąskę w dni „reżimowe”. Świadomość, że na koniec tygodnia będziesz sobie mógł pozwolić na rozluźnienie reżimu dietetycznego, zwiększy twoją motywację do odchudzania i wybierania zdrowych produktów.

  6. Jedz powoli i delektuj się posiłkiem.

    Podczas jedzenia zapomnij o pośpiechu i delektuj się potrawami, które spożywasz. Jedzenie powoli sprawi, że twój mózg szybciej zasygnalizuje ci sytość. Ponadto będziesz mógł się przekonać, że niektóre potrawy, które do tej pory tak bardzo lubiałeś tak naprawdę są bez smaku i zaczniesz wybierać te bardziej wartościowe. Daj sobie czas na smakowanie potraw a twój organizm podpowie ci co jest dla ciebie dobre.