Dieta dla leniwych czyli jak odchudzać się w prosty sposób

A może potrzebnie - bo dzięki temu autorzy mogą zarabiać kasę na swoich książkach...

Jednak nam zależy na czym innym - na bezpłatnym dzieleniu się wiedzą na temat odchudzania.

Uprość swoją dietę

Skuteczna dieta to taka, która spowoduje, że będziemy jeść mniej niż organizm potrzebuje, więc sięgnie do zapasów - tkanki tłuszczowej. Ponieważ to protokół dla leniwych, to nie będziemy namawiać do liczenia każdej kalorii, tylko zaproponujemy sposoby na oszukanie swojego organizmu za pomocą kilku wypróbowanych przez nas metod:

1. Wysiłek fizyczny - 2-3 razy w tygodniu zaplanuj sobie jakąkolwiek formę ruchu, która będzie trwać minimum 30 minut i spowoduje, że się spocisz. Potrzebujesz wysiłku fizycznego dla lepszej kondycji Twojego organizmu jak i dla spalenia kalorii. Wysiłek fizyczny również zmniejsza poczucie głodu.

2. Jesz tylko 3-4 razy w ciągu dnia o tych samych porach. Zaplanuj to z góry, nie jedz między posiłkami. Głód najczęściej pojawia się o podobnych porach dnia. Gdy wejdziesz w nowy rytm odżywiania, uczucie głodu zniknie. A "przegryzanie" pomiędzy posiłkami to największa zmora w odżywianiu.

3. Nie obżeraj się. Posiłek powinien skończyć się wtedy, gdy już jest się najedzonym. Popijaj każdy posiłek wodą, ona spowoduje, że szybciej czuje się pełnym.

4. Jeżeli to możliwe, zrezygnuj ze śniadania. Jeżeli nie, to na śniadanie masz dostarczyć dla organizmu białko! Białko jest w nabiale i mięsie. Wegeterianie - soja też jest ok. Białko zmniejsza uczucie głodu.

5. Jeżeli nie radzisz sobie z głodem między posiłkami, to możesz zjeść coś, co Cię napełni. Oto sposoby zabijania głodu od najlepszego:

  • napij się wody - to naprawdę działa - picie zmniejsza uczucie głodu
  • jeżeli pół godziny później dalej czujesz głód a do posiłku daleko, to napij się kawy - kawa obniża apetyt
  • jeżeli pół godziny później dalej czujesz głód a do posiłku daleko, to zjedz grejpfruta - obniża poziom insuliny między posiłkami i napełnia.
  • jeżeli pół godziny później dalej czujesz głód a do posiłku daleko, to zjedz naturalny jogurt - napełnia, dostarcza zdrowego białka i nie dostarcza zbyt wielu kalorii.

Jeżeli problem nie został rozwiązany, to wracasz do wody i kontynuujesz jak poprzednio.

6. Wyeliminuj z jadłospisu słodycze i tłuste potrawy. Pamiętaj, że do słodyczy zaliczane są także słodkie gazowane napoje oraz słodzona kawa czy herbata! Zrezygnuj z tych produktów, w przeciwnym razie będzie ci bardzi trudno schudnąć. Przy przyrządzaniu potraw na tłuszczu zwróć szczególną uwagę na to, ile tłuszczu używasz na patelni.

Większość potraw można usmażyć korzystając z minimalnej ilości oleju (ok 5ml). Bardzo się pilnuj, gdyż nieopatrznie dodanych kilka łyżek oleju może zwiększyć wartość kaloryczną nawet dwukrotnie! Pamiętaj, że jedna łyżka stołowa oleju rzepakowego to aż 100kcal! Jedz więcej świeżych warzyw.

Powodzenia!