Co jeść na diecie ketogenicznej (tabela)

Dieta ketogeniczna sprzyja szybkiemu odchudzaniu, jednak aby wprowadzić organizm w stan ketozy musimy zadbać o odpowiedni dobór składników żywnościowych.

Dieta ketogeniczna zakłada, że musimy ograniczyć spożycie węglowodanów oraz zwiększyć udział białek i tłuszczu w naszej diecie, aby doprowadzić do stanu ketozy.

Poniżej zamieszczamy tabelę produktów żywnościowych, które możesz spożywać na diecie keto oraz wymieniamy te, które są zakazane.

UWAGA: Jeśli jesteś na diecie ketogenicznej z powodów zdrowotnych, np. podczas leczenia epilepsji, swoją dietę skonsultuj z prowadzącym lekarzem. W żadnym wypadku poniższa tabela nie może być traktowana jako zalecenie żywieniowe dla osób chorych.

PRODUKTY ZALECANE
NA DIECIE KETOGENICZNEJ
PRODUKTY NIEZALECANE
NA DIECIE KETOGENICZNEJ

wszelkiego rodzaju mięsa - wołowina, wieprzowina, kurczak, jagnięcina, a także ryby (nie należy spożywać tych produktów w panierce - musi być to czyste mięso), jaja, owoce i warzywa niezawierające skrobi i o niskim indeksie glikemicznym takie jak sałata, seler naciowy, kapusta kiszona, szpinak, brokuł, kalafior, brukselka, kiełki warzyw, seler, rzodkiewka.

UWAGA:  Należy ograniczyć spożycie takich warzyw jak cebula, papryka i pomidory oraz wyeliminować wszystkie warzywa zawierające skrobię.

chleb, bułki, bagietki, ziarna, ryż, fasola, groch, kuskus, mąki, kasze, makarony, alkohole, piwo, wino, płatki owsiane, granole, muesli, słodycze, cukier, słodkie napoje, soki owocowe, cola, wody smakowe (słodzone), ciasta, pączki, ziemniaki, kukurydza, marchew, fasola, owoce o wysokiej zawartości skrobi lub cukru, banany, nektarynki, arbuzy, brzoskwinie, miód, dżem, frytki, wszelakie produkty mączne lub zawierające skrobię np. sosy, pierogi, pyzy, placki, czipsy, ciasta i torty.

Aby nieco urozmaicić dietę i zapobiec znużeniu od czasu do czasu można spożyć niewielką garść orzechów, jednak pamiętaj, że one także zawierają węglowodany, a zatem nie powinno się ich jeść zbyt dużo.